מחפשים מדריך מקיף על תהליך כתיבת סמינריון כמותי? הגעתם למקום הנכון! ריכזנו עבורכם מידע חשוב שיסייע לכם בכתיבה.
מהו סמינריון כמותי?
ישנם שני סוגי של סמינריונים: סמינריון כמותי וסמינריון איכותני.
לעיתים נקרא גם מחקר פוזיטיביסטי. סמינריון זה מתבסס עם מדידות ונתונים אמפיריים, כלומר על ניתוח של מספריים.
הסמינריון נועד להסביר תופעות שונות ולחפש קשרים סביבתיים. מדובר במחקר אובייקטיבי, כלומר כזה שלא קיימת בו תלות בין זהות החוקר לממצאי המחקר.
בכתיבת סמינריון כמותי מנתחים את הממצאים של המחקר באמצעות כלים מתמטיים שונים הכוללים, בין היתר: סטטיסטיקה, הסתברות, מודלים שונים הקשורים בחשבון אינטרנאלי ודיפרנציאלי וכן תורת המשחקים.
איך כותבים סמינריון כמותי?
סמינריון כמותי מבוסס על מחקר שעושה הסטודנט. מדובר על כתיבה אקדמית לכל דבר ועניין, על כל שלביה השונים, בדיוק כמו כל עבודות אקדמיות אחרות. המטרה של המחקר הינה לספק נתונים שונים ומידע ממדגם של אנשים עליהם אנו עושים את המחקר.
הדגש בכתיבה מונח על העובדה שמדובר במשהו שניתן למדוד אותו בצורה מתמטית. למעשה, החוקר מבסס את המחקר שלו על נתונים מספריים ועובדות בלבד, זאת באמצעות כלים מדעיים שונים.
סמינריון כמותי מתחיל באיסוף הנתונים. זהו השלב הראשוני של כל עבודה אקדמית.
הסטודנט החוקר יכול להשתמש בסוגים מחקר שונים כגון: תצפיות על האנשים בצורה גלויה או סמויה, ראיונות של נושאי המחקר, ניסויים מדעיים שונים ומגוונים, או מילוי שאלונים על ידי הנחקרים.
לאחר שמסיימים את השלב התיאורטי מגיע שלב איסוף הנתונים שעל בסיסם ינוסחו השערות מחקריות שונות.
חשוב לדעת
זה לא סוד שכל סטודנט יצטרך לכתוב בשלב כלשהו לאורך תקופת לימודי התואר שלו לפחות עבודת סמינריון אחת.
חשוב להכיר: ישנם סטודנטים שמתקשים בכתיבת עבודות אקדמיות ופונים לסיוע מקצועי.
סטודנטים אלו יכולים למצוא סיוע בתהליך כתיבת עבודות סמינריוניות בתשלום.
ניתן גם למצוא עבודות לדוגמא, כולל עבודה סמינריונית לדוגמא בשלל נושאים.
שלבי כתיבת סמינריון כמותי:
1. מבוא – בו מציגים את נושא המחקר ומהי המטרה אותה מבקשים להשיג במחקר.
2. סקירה ספרותית – שימוש במחקרים ספרותיים שונים שנעשו לאורך השנים בנושא שמבקשים לחקור. מומלץ להשתמש במחקרים שונים ומגוונים, אמינים ועדכניים ככל שניתן.
3. שיטת מחקר – באיזה שיטה בוחרים להשתמש לצורך בחינת שאלת המחקר.
4. ממצאים – מה גילה החוקר במהלך המחקר עצמו, מה היו תוצאות המחקר שביצע.
5. דיון – פרשנות לתוצאות המחקר שנעשה, תוך התייחסות לסקירה הספרותית שנעשתה בתחילת העבודה ולשאלות המחקר שנשאלו.
6. ביבליוגרפיה – מקורות ספרותיים שתמכו במחקר שלי, רשומים לפי כללי ה-APA.
7. נספחים – דוגמא לנספחים הם השאלונים בהם נעשה שימוש לצורך המחקר.
דגשים חשובים לכתיבה
בתחומי מדע שונים משתמשים בכלים שונים. זאת אומרת שעל הסטודנט החוקר להתאים את סוג המחקר שלו לשיטת המחקר שהוא הולך לעשות.
לדוגמא: במדעי החברה נוהגים, בדרך כלל, לכתוב סמינריון איכותני ולא כמותי.
לעומת זאת, במדעים כגון פיזיקה, לדוגמא, נוהגים לכתוב סמינריון כמותי ולא סמינריון איכותני. במילים אחרות הכל תלוי בסוג המחקר שעושים. יש לכך סיבה מובנת מאליה והיא שלא כל דבר ניתן לחוקר ולהבין בעזרת מספרים.
לפני שמתחילים לכתוב עבודה אקדמית, ובכלל זה סמינריון, חשוב להתחיל בכתיבת שאלת המחקר, כלומר, להבין מה מבקשים לחקור.
לאחר שכותבים את שאלת המחקר, יודעים מה מנסים לחקור, רק אז ניתן להתאים את שיטת המחקר הנכונה ולפי זה אפשר לדעת אם כותבים סמינריון איכותני או כמותי.
סיכום
סמינריון כמותי הוא מחקר חשוב. בזכותו ניתן ללמוד על נושאים חברתיים שונים ומגוונים, על אינטגרציה בין בני האדם, על המין האנושי ועוד נושאים מגוונים שעוזרים לנו להבין טוב יותר את בני האדם השונים.
למידע נוסף וטיפים חשובים עקבו אחרינו גם בעמוד הפייסבוק.