הגעתם לרגע המרגש (והמעט מלחיץ) של כתיבת המחקר שלכם? מדובר אמנם "רק" על כתיבה, אך מאחר והמילים שלכם יתורגמו לציון, ראוי להיערך לקראתה. אנו שמחים לחלוק אתכם 4 טיפים מעולים ופשוטים ליישום, שיבטיחו תהליך כתיבה יעיל, "זורם", חסכוני בזמן ואפילו חווייתי.
1.התרשמו מ-3 עבודות אקדמיות
אתם לחוצים בזמן והדבר האחרון שתרצו להשקיע בו הוא קריאת עבודות של סטודנטים אחרים? אנחנו מבינים. עם זאת, מדובר על טיפ שאנו ממליצים לכם בחום לאמץ (קל וחומר כשאתם צפויים להגיש את עבודת המחקר הראשונה שלכם). אז למה שבכלל תתעכבו על התרשמות מעבודות במקום להתחיל לכתוב? משום שעיון בעבודות לדוגמא מאפשר לכם להכיר את הסטנדרט המצופה מכם – איך כותבים "אקדמית" ובעיקר איך לא. כתיבת אקדמית היא שריר שצריך לפתח, ותופתעו כמה מסת השריר שלכם תגדל לאחר התרשמות מעבודות לדוגמא.
2. כתיבת עבודה אקדמאית לוקחת זמן
ההיערכות שלכם לקראת כתיבת העבודה צריכה להיות גם (אולי אפילו בעיקר) מנטלית. המון סטודנטים יוצרים לעצמם לוח משימות שמנחה אותם לאורך כתיבת העבודה. כך לדוגמא: ביום א' הם מקדישים שעתיים לכתיבה, כאשר המטרה היא לסיים לכתוב 6 עמודים. לא אחת, נוצר פער בין מה שמתכננים ובין מה שקורה בפועל. התוצאה? לחצים, הלקאה עצמאית ופגיעה במוטיבציה. ולכן, לפני שאתם יוצאים לדרך, חשוב שתדעו כמה דברים:
- הגדירו מטרות ריאליות – כאלו שתוכלו לכבוש
- כתיבה אקדמית לוקחת זמן – אל תאיצו בעצמכם
- קצב הכתיבה והיעילות ישתנו מיום ליום (לטובה ולרעה), וזה טבעי
- לא כל יום כתיבה יניב לכם הספקים או תוצאות מרשימות
3.אל תתעכבו על כל מילה
מאחר ומדובר על כתיבת עבודה אקדמאית, מרבית הסטודנטים סופר-מודעים לכל מילה ופסיק שהם כותבים (ואם לדייק: מקלידים). מניסיוננו, פשוט יותר לכתוב את העבודה ב"שפה חופשית", עם מודעת מינימלית לחוקי הכתיבה האקדמית. המטרה היא לאפשר לכם לכתוב אינטואיטיבית, בשפה שלכם – עם מינימום עיכובים, תקיעות ואיבוד כיוון. כתבו את טיוטת העבודה בשפתכם, ורק בסיום השקיעו בעריכה, התאמות והגהה ההולמות את סטנדרט הכתיבה האקדמי.
4.לפני שאתם רצים, עצרו וקראו את מה שכתבתם
סיימתם לכתוב חמישה עמודים? קראו אותם לפני שאתם ממשיכים. אמנם מדובר על טיפ שאינו רלוונטי לשלבי ה"היערכות", אלא שיישומו אפשרי כשאתם כבר בתוך תהליך של כתיבת עבודה אקדמית. עם זאת, יש לו חשיבות אדירה, שכן הוא מאפשר לכם לקרוא את עצמכם, להתרשם מהטון הכללי של הדובר בעבודה (אתם), עד כמה הניסוחים שלכם בהירים ומשכנעים וכן הלאה. כל עוד אתם מתרשמים מהכתיבה שלכם (נסו להיות אובייקטיבים), המשיכו באותו הקו. במידה ולא, פתחו מודעות לכל הדברים שלא אהבתם, והשתדלו להימנע מהם עם כתיבת הפרקים הבאים. הבדיקה הזו תחסוך מכם המון תסכול, ובעיקר – תבטיח שלא תצטרכו בסוף הדרך לשכתב את כל מה שכתבתם.